Friday, 18 October 2013

Rakaman Video Putus Cinta

Assalamualaikum, Good Evening, Wanshang Hao and Greetings.

Sedang saya sibuk dengan kerja yang tak putus-putus siang tadi, tiba-tiba ada kawan saya hantar satu video di peti inbox Facebook saya. Sambil menghirup kopi yang sudah sejuk disebelah saya, saya pun mainkan video itu. Nah, ini hasilnya :



"Hades! Ni la die, kids nowadays. Sikit-sikit video. Baru putus cinta, video. Baru couple seminggu, video. Gaduh dengan boyfriend, video. Ape motif pun tak tahu."

Saya sendiri pun tak tahu tiba-tiba sahaja video ini menjadi perbualan hangat. Dulu, video 'Couple Seminggu". Sekarang video 'Putus Cinta' pula. Macam-macam jenis video zaman sekarang ni. Masalahnya, kreatif pulak tu.

Mudah ulasan kali ini.
- Buatlah video banyak mana sekalipun, at the end macam tu juga. Putus tetap putus dan saya pasti pihak di sebelah sana tu tak tersentuh pun. (saya dah jumpa banyak kes sebegini)
- Dalam masa awak buat video ni, secara tidak langsung awak mendedahkan apa yang tak sepatutnya menjadi tontonan umum. (harap faham la ye)
- Dengan segera awak akan jadi perbualan orang. Well, perbualan yang tidak menuju ke arah kebaikan sudah pasti.
- Sedih simpan sendiri atau kongsi dengan orang yang terdekat, bukan buat video. Jujurnya, kadang-kadang orang akan anggap video seperti ini seperti mencari publisiti.

Saya sendiri nak komen lebih-lebih pun tak boleh juga. Mana tahu, betul-betul sedih ke, dah bercinta 15 tahun terputus begitu sahaja, kita tak tahu. Tetapi banyak lagi cara yang kita boleh buat untuk mengatasi kemurungan ini. Lagi satu, kan bagus kalau kreativiti buat video ni semua dipraktikkan kearah yang berguna. Hasil pun dapat, ilmu pun bertambah. Tak gitu?

Pas Plus Eclatement Video S'il Vous Plait.. -_-ll

0 comments:

Post a Comment